Inhoud Curriculum

Uiteindelijk worden we allemaal dokter, maar de curricula verschillen behoorlijk per faculteit (zie ook: faculteiten vergelijken). De Geneeskundestudent vindt het, als landelijke organisatie, belangrijk om hierin een verbindende rol te spelen. We houden in de gaten waar de curricula veranderd worden, wat op welke faculteit erg goed gaat ('best practices') en waar juist ruimte is voor verbetering. Op deze wijze kunnen we signaleren als er op landelijk niveau hiaten blijken te zijn in de opleiding, maar kunnen we soms ook intern adviseren (aan bijvoorbeeld studentvertegenwoordigers) hoe sommige zaken geregeld zijn op andere faculteiten.

Gepubliceerde artikelen:

Lees ook:

  • De inhoud en de algemene eindtermen van de opleiding tot basisarts zijn beschreven in het Raamplan Artsopleiding, opgesteld door de NFU
  • In 2015 moet elke aios aantoonbaar in de CanMEDS-competenties worden opgeleid

Wil jij je mening delen over dit onderwerp of heb je een vraag? Laat het ons weten via e-mail, Facebook of Twitter!