Vanuit de vertegenwoordigende rol hebben de bestuursleden de taak om ontwikkelingen en problemen op de faculteit te signaleren, de mening van de studenten te vertegenwoordigen, de standpunten van De Geneeskundestudent terug te koppelen en themabijeenkomsten te organiseren. Vanuit de projecthoudersfunctie verdiepen de algemeen bestuursleden zich in zaken zoals de tegemoetkoming, selectie en capaciteit van de opleiding Geneeskunde.

De medische wereld ontwikkelt zich snel, en het is essentieel dat het medisch onderwijs hierin meebeweegt. Door verschillende perspectieven te integreren, kunnen we op de lange termijn verbeteringen realiseren. Met mijn achtergrond opgegroeid in India, breng ik een uniek perspectief met me mee. Als toekomstige arts zie ik onze rol als cruciaal binnen de maatschappij. Hoewel ik de geneeskundeopleiding als prachtig beschouw, zie ik ook ruimte voor verbetering. Een veilig en stimulerend leerklimaat verdient meer aandacht, evenals het beter informeren van studenten over carrièremogelijkheden buiten het ziekenhuis na hun studie. Ik zet me graag in voor deze aspecten van de opleiding als bestuurslid bij De Geneeskundestudent.

Gedurende mijn geneeskundestudie heb ik niet alleen een diepgaande kennis opgedaan over de geneeskunde, maar ook een passie ontwikkeld voor het verbeteren van de gezondheidszorg. Als bestuurslid bij De Geneeskundestudent wil ik graag als belangenbehartiger voor een grote groep studenten mij inzetten voor zaken naast de reguliere geneeskundestudie, zoals verdieping en verbreding voor optimale persoonlijke ontwikkeling tot volwaardig arts. Denk hierbij aan het verduurzamen van de gezondheidszorg; zelf ben ik begonnen met het vergroten van de bewustwording via de rondreizende foto-expositie “It’s an Emergency!”. Hierom zal ik mij de komende tijd inzetten als bestuurslid bij De Geneeskundestudent om diverse onderwerpen, zoals duurzaamheid en vak voorbijgaande kennis, sterker op de kaart te zetten. Ik heb er zin in!

Margot van Genderen, Utrecht
In een constant evoluerende maatschappij is het onmisbaar dat de geneeskunde opleiding ook mee verandert. Wie kunnen dit beter doen dan de toekomstige generatie artsen?
Komende tijd zal ik mij bezig houden met de projectgroepen Gezond Werken en het nieuwe project Medisch Ondernemen. Vanuit deze projectgroepen zetten wij ons mét en voor onze medestudenten in om landelijke verbeteringen aan de opleiding teweeg te brengen. Ik hoop bij te kunnen dragen aan ons gemeenschappelijke doel

Hoooi! Ik ben Menthe, vierdejaars geneeskundestudent uit Nijmegen. Met veel enthousiasme sluit ik me aan als algemeen bestuurslid bij De Geneeskundestudent waarin ik me vooral ga inzetten voor de projecten ‘Voorbij Vakspecifieke Kennis’ en ‘Anatomie van Geldzaken. Ik vind het erg belangrijk dat geneeskundestudenten breder worden opgeleid dan de klassieke medische onderwerpen. Ons zorglandschap verandert snel en hiervoor hebben we dokters nodig met multidisciplinaire skills. Hoe kunnen we het beste omgaan met AI, financiën, duurzaamheid of de politiek? En hoe zorgen we ervoor dat we naast zorgen voor onze patiënten, ook goed blijven zorgen voor onszelf?
Ik kan niet wachten totdat ik mijn creativiteit mag uiten in onze nieuwe DG podcast en jullie mag informeren over de financiële aspecten van het allermooiste vak.
Tot snel!

Hi! ik ben Annika, ik ben 23 jaar en ik ben bachelor geneeskundestudent aan de UvA. Ik vind het belangrijk om niet alleen goede zorg te leveren, maar om ook na te denken over bijvoorbeeld de impact van de zorgsector op ons klimaat, iets wat natuurlijk erg actueel is en waar wij als zorgsector nog duidelijk verbetering in kunnen brengen. Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat er een gezonde en veilige werk- en leeromgeving is voor studenten en coassistenten. De druk die we tijdens de opleiding ervaren, vraagt om een omgeving waarin we ons als toekomstige artsen optimaal kunnen ontwikkelen en gezond kunnen werken. Dit is essentieel om ons werk met plezier en energie te kunnen blijven doen, zowel tijdens de opleiding als in de rest van onze carrière. Als algemeen bestuurslid en lid van de projectgroepen ‘Duurzaamheid' en 'Gezond Werken' hoop ik hieraan bij te kunnen dragen en me in te zetten voor een betere toekomst voor aanstaande artsen!

Hi, ik ben Tamar en ik zit in mijn eerste jaar van de master Geneeskunde aan de Universiteit Leiden. Vorig jaar, tijdens het afronden van de master Healthcare Management aan de Erasmus Universiteit, kwam ik erachter dat ik als toekomstige arts niet alleen wil bijdragen aan het verbeteren van de gezondheidszorg, maar ook aan de ontwikkeling van de geneeskundestudie. In een constant veranderende medische wereld is het essentieel dat de geneeskundeopleiding meebeweegt. Zo is er steeds meer behoefte aan artsen die buiten het ziekenhuis werken, terwijl studenten hier tijdens hun studie (nog) onvoldoende over worden geïnformeerd. Ik zal mij komende tijd inzetten als algemeen bestuurslid bij De Geneeskundestudent om verschillende onderwerpen, zoals een betere representatie van extramurale specialismen en de zichtbaarheid van DG, meer onder de aandacht te brengen. Ik kijk er naar uit om samen met studenten uit andere steden een bijdrage te leveren aan het verbeteren van de geneeskundestudie, zodat we als artsen in spé voorbereid zijn op de uitdagingen van de toekomst.

Sarah de Gruijter, Redacteur
Ik ben Sarah de Gruijter, derdejaars geneeskundestudent in Rotterdam. Als redacteur van Arts in Spe combineer ik mijn passie voor schrijven met mijn liefde voor geneeskunde. De afgelopen jaren heb ik geleerd dat de rol van een arts niet alleen draait om medische kennis, maar ook om het versterken van het publieke debat en het delen van eerlijke en toegankelijke informatie. Als redacteur probeer ik een steentje bij te dragen aan deze bredere rol van de arts van de toekomst.

Xanthe Drabbels, Rotterdam
Hi! Ik ben Xanthe, 23 jaar en masterstudent Geneeskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Na mijn bestuurservaring bij de Medische Faculteitsvereniging Rotterdam wilde ik me breder inzetten voor geneeskundestudenten op landelijk niveau. De Geneeskundestudent bleek daar dé plek voor. Als algemeen bestuurslid stort ik me dit jaar vol enthousiasme op de projectgroepen ‘Tegemoetkoming’ en ‘Zichtbaarheid’. Ik geloof dat elke student gehoord moet worden en eerlijke kansen verdient binnen de opleiding, of het nu gaat om financiële tegemoetkomingen of betere toegang tot informatie. Daarnaast wil ik bijdragen aan een sterkere verbinding tussen DG en studenten in heel Nederland. Samen bouwen we aan een betere toekomst voor aanstaande artsen!

De maatschappij verandert en de geneeskunde beweegt mee. Daarbij komt de focus steeds meer op gezondheid in plaats van ziekte te liggen. Als geneeskundestudent leer je hoe belangrijk een gezonde leefstijl is voor je patiënten. Maar hoe zorg je eigenlijk voor jezelf tijdens je opleiding? Mijn naam is Stephanie, masterstudent in Utrecht en algemeen bestuurslid van De Geneeskundestudent. Binnen de projectgroep Gezond werken zet ik me in voor een veilige en gezonde leeromgeving voor álle geneeskundestudenten. Daarbij schroom ik niet om taboeonderwerpen uit de weg te gaan. Vragen, ideeën of samenwerken, neem gerust contact op!

Mijn naam is Maurice Jagers en ik ben vierdejaars geneeskundestudent aan de Radboud Universiteit. Voorafgaand aan mijn coschappen heb ik de master Governance and Leadership in European Public Health gevolgd, waarin ik me verdiepte in de organisatie van zorg, gezondheidsbeleid en internationale samenwerking.
Tijdens die opleiding kwam ik veel uitdagingen tegen die ook geneeskundestudenten direct raken: werkdruk in de zorg, beperkte inspraak van jonge professionals, en de kloof tussen beleid en de dagelijkse praktijk. Die inzichten hebben mijn blik op de gezondheidszorg verbreed én mijn motivatie versterkt om me actief in te zetten voor de belangen van mijn medestudenten.
Bij De Geneeskundestudent vond ik het platform waar die inzet echt tot zijn recht komt. Als algemeen bestuurslid wil ik bruggen slaan tussen beleid en praktijk, en ervoor zorgen dat de stem van geneeskundestudenten gehoord wordt bij belangrijke thema’s als onderwijs, studentenwelzijn en de toekomst van ons vak. Met mijn achtergrond in public health en mijn ervaring binnen het geneeskundecurriculum hoop ik bij te dragen aan een zorgsysteem waarin studenten niet alleen leren, maar ook meedenken en meebeslissen.
Ik kijk ernaar uit om samen met het bestuur en alle leden verder te bouwen aan een krachtige en betrokken stem voor geneeskundestudenten in Nederland.

Hassnae Boubrik, Rotterdam
De artsenpopulatie van de toekomst hoort de samenleving in al haar diversiteit te weerspiegelen. Toch worden bepaalde groepen studenten nog te vaak gemist, niet gehoord of onvoldoende gesteund in hun weg naar het artsenvak.
Als student geneeskunde met een master in sociologie kijk ik kritisch naar de structuren die bepalen wie zich welkom voelt/ welkom is binnen de opleiding en wie niet. Al vanaf het eerste jaar van mijn studie zet ik me in voor studentvertegenwoordiging, met bijzondere aandacht voor het zichtbaar maken van rolmodellen en het versterken van stemmen die vaak ondervertegenwoordigd zijn. Deze combinatie maakt dat ik geloof in het belang van structurele verandering én in de kracht van studenten als radicale motor van vernieuwing. Binnen De Geneeskundestudent zet ik me als algemeen bestuurslid in voor de projectgroepen Diversiteit en Selectie en Toekomst van de Gezondheidszorg. Zo werken we samen aan een opleiding die ruimte biedt aan nieuwe perspectieven en een zorglandschap waarin iedere (toekomstige) arts telt.

Jesper van Os, Maastricht
Hi allemaal! Ik ben Jesper, 24 jaar en masterstudent geneeskunde aan de Universiteit Maastricht.
Naast mijn studie vind ik het belangrijk om mee te denken over hoe we de opleiding van het artsenvak kunnen blijven verbeteren. De zorg is continu in beweging, en ik geloof dat studenten daar een waardevolle stem in hebben.
Binnen het bestuur houd ik me bezig met de projectgroepen Extramurale Capaciteit en Vak Voorbij Specifieke Kennis. Vanuit mijn interesse in hoe de zorg verandert, wil ik me inzetten voor een opleiding die beter aansluit op de praktijk van morgen.
Ik kijk ernaar uit om me samen met de andere bestuursleden in te zetten voor een beter en inclusiever onderwijs, en om de stem van geneeskundestudenten op landelijk niveau te laten horen!

Boudewijn Gommeren, Groningen
AI, politiek, geld; alles lijkt in een razendsnel tempo te veranderen deze tijd. Zo ook de gezondheidszorg, en dus zal de geneeskundestudie moeten volgen. DeGeneeskundestudent heeft hier een centrale rol in. In de projectgroep Gezond Werken zal ik hier mijn bijdrage aan leveren. Als derdejaars student uit Groningen wil ik mij in het bijzonder focussen op de bachelorstudenten: is het voor hen duidelijk wat belangrijk is tijdens de studie? Moet je als een kip zonder kop je cv volproppen, of is het belangrijker af en toe stil te staan bij je eigen welzijn, balans en persoonlijke ontwikkeling? Deze vragen zijn essentieel voor de kwaliteit van onze studenten, en niet minder belangrijk: onze toekomstige artsen.

Hi, ik ben Manal en zit in mijn derde jaar van de studie Geneeskunde aan de Vrije Universiteit Amsterdam. De zorg verandert voortdurend, en dat vraagt om een opleiding die meebeweegt. Binnen De Geneeskundestudent zet ik mij in voor de projectgroepen Diversiteit en Selectie en Extramuraal. Ik vind het belangrijk dat alle studenten gelijke kansen krijgen om geneeskunde te studeren, en dat er binnen de opleiding meer aandacht is voor de vele loopbaanmogelijkheden buiten het ziekenhuis. Door studenten een stem te geven in het onderwijs hoop ik bij te dragen aan een toekomstgerichte en inclusieve opleiding. Ik kijk ernaar uit om mij als algemeen bestuurslid in te zetten voor verbeteringen die écht verschil maken.

Hii! Ik ben Michelle, derdejaars geneeskundestudent in Amsterdam en vanaf dit jaar ook met plezier actief bij De Geneeskundestudent. Ik ben nieuwsgierig naar de wereld en reis graag naar verschillende landen, op zoek naar kennis en nieuwe perspectieven. Maar ook onze samenleving is voortdurend in beweging, en dat vraagt om artsen die niet alleen medische kennis beheersen, maar ook kritisch nadenken over hun rol binnen een breder maatschappelijk kader. Bij DG zet ik me in voor de projectgroepen Zichtbaarheid en Tegemoetkoming en denk ik mee over hoe we alle studenten kunnen bereiken, ondersteunen en activeren. Ik geloof dat een arts niet alleen medische problemen oplost maar ook begrijpt hoe ongelijkheid, duurzaamheid en globalisering invloed hebben op gezondheid. Tijdens de opleiding moeten we dus ook ruimte creëren om hierover in gesprek te gaan en kritisch te leren kijken naar onze plek in de maatschappij. Daar sta ik voor, en ik kijk ernaar uit om hier met anderen actief aan bij te dragen.

Wietske van der Wielen, UvA
Hoi! Ik ben Wietske, 23 jaar oud, en masterstudent Geneeskunde aan de UvA! Tijdens mijn bachelor ben ik erachter gekomen dat je als Geneeskundestudent op veel meer manieren impact kan maken dan alleen binnen de collegebanken. Dit is dan ook mijn motivatie om me in te zetten bij DG. Mijn doel? Voor zoveel mogelijk medestudenten een sterke basis creëren om als de beste versie van zichzelf arts te worden, in een omgeving die meebeweegt met de toekomst. Of dat nu binnen of buiten het ziekenhuis is, of op een hele andere manier! Ik ga mij als Algemeen Bestuurslid met veel energie inzetten voor de projectgroepen 'Gezond Werken', en 'Toekomst van de Gezondheidszorg', en daar heb ik heel veel zin in!